Site în construcție – unele secțiuni sunt active, dar încă în lucru.
Vă mulțumim pentru înțelegere!

Nume şi prenume soţ: *
C.N.P. soţ: *
Localitate domiciliu soţ: *
Nume şi prenume soţie: *
C.N.P. soţie: *
Localitate domiciliu soţie: *
Acte necesare   Căsătoria între cetăţeni români

Când ambii soţi se află la prima căsătorie

  • actul de identitate (cartea de identitate/ provizorie) – în original ;
  • certificatul de naştere - în original ;
  • certificat medical prenupţial – pentru ambii viitori soţi – original;
​​​​​​​Precizare : actele de identitate ale viitorilor soţi şi ale martorilor vor fi prezentate în original ofiţerului de stare civilă la momentul oficierii căsătoriei.

Când unul dintre soţi (ori ambii) nu se află la prima căsătorie

  • pe lângă actele precizate mai sus, viitorul soţ/ soţie va prezenta dovada desfacerii/ încetării căsătoriei anterioare, respectiv:
    1. sentinţă de divorţ rămasă irevocabilă/ certificat de divorţ administrativ -original;
    2. certificat deces al fostului soţ – original .

Declaraţia de căsătorie se face personal de către viitorii soţi în faţa ofiţerului de stare civilă.
Declaraţia de căsătorie şi documentele necesare se depun, la sediul Serviciului de stare civilă, cu 11 zile calendaristice înainte de încheierea căsătoriei, termen în care se cuprind atât ziua când a fost făcută declaraţia de căsătorie cât şi ziua în care se oficiază căsătoria.
NU SUNT ACCEPTATE COPII LEGALIZATE ALE DOCUMENTELOR

-- Alege de mai jos motivul solicitării certificatului de căsătorie -- *
Nume şi prenume : *
C.N.P. : *
ÎN CONF. CU PREVEDERILE ART. 158 ALIN 1 DIN HG 255/2024  cererea pentru certificat duplicat/extras sau formular multilingv/Adeverință cu privire la statutul civil se poate depune la oricare primărie/serviciu de stare civilă/SPCLEP din România, INDIFERENT de localitatea în care este întocmit actul de stare civilă sau are domiciliul solicitantul. Documentul va fi eliberat acolo unde se face solicitarea. Activitatea de primire cereri pentru duplicate/extrase sau formulare multilingve Anexa 18 se va face DOAR pe bază de programare online pe siteul evp.primariaroman.ro
  • Programarea este valabilă doar DUPĂ CE CONFIRMAȚI ADRESA DE EMAIL
  • Programarea este valabilă pentru UN SINGUR duplicat / adeverință privind statutul civil / extras multilingv / formular multilingv
  • Neprezentarea la data programată, neconformitatea datelor înscrise în rubricile din formularul de programare cu datele care rezultă din actele atașate la programare și prezentate la ghișeu ( certificatul / extrasul de stare civilă , actul de identitate ) și / sau lipsa tuturor actelor necesare duc la anularea programării
  • Actul de identitate se prezintă în ORIGINAL și în termen de valabilitate
Dacă actul de stare civilă a fost înregistrat în altă localitate, eliberarea certificatului (duplicatului) se efectuează după verificările și validările necesare în SIIEASC. Termenul legal de soluționare este de până la 30 de zile, conform Art. 162, alin. (2) din Normele Metodologice aprobate prin HG 255/2024. Vă rugăm să aveți asupra dumneavoastră toate actele necesare. Cererea pentru eliberarea certificatelor duplicat/extraselor sau formularelor multilingve de căsătorie poate fi făcută de :
  • unul dintre titulari adică unul dintre soți sau împuterniciți ai acestuia: persoană împuternicită cu procură specială notarială/consulară sau avocat cu împuternicire avocațială
ACTE NECESARE
  • Act identitate solicitant (titular /persoana împuternicită/avocat) în ORIGINAL
  • după caz, Procură specială autentificată de către un notar public în care se va menţiona expres ,,pentru obţinerea de la starea civilă a certificatului/extrasului sau formularului multilingv de căsătorie/ Anexa 18 (după caz) ”, în original.
În cazul procurilor întocmite la notar în străinătate acestea trebuie sa fie apostilate cf Convenţiei de la Haga (în cazul ţărilor semnatare ale acestei convenţii) sau supralegalizate în cazul țărilor nesemnatare ale Convenției de la Haga. În acest caz trebuie prezentată și o traducere legalizata la un notar in România
  • după caz, împuternicire avocațială completată corect inclusiv la obiectul mandatului, semnată și ștampilată în original. În acest caz va fi prezentată și copie după legitimația de avocat vizată la zi
Alegeţi motivul solicitării certificatului de nastere *
Nume şi prenume solicitant / împuternicit : *
C.N.P. solicitant / împuternicit: *
Nume şi prenume titular act: *
C.N.P. titular act: *
Localitate domiciliu titular: *
Din anul 2025 cererea pentru certificat duplicat/extras sau formular multilingv/Anexa 18 se poate depune la oricare primărie/serviciu de stare civilă/SPCLEP din România, INDIFERENT de localitatea în care este întocmit actul de naștere sau are domiciliul solicitantul! Activitatea de primire cereri pentru duplicate/extrase sau formulare multilingve/Anexa 18 se va face DOAR pe bază de programare online pe siteul evp.primariaroman.ro
  • Programarea este valabilă doar DUPĂ CE CONFIRMAȚI ADRESA DE EMAIL
  • Programarea este valabilă pentru UN SINGUR duplicat / adeverință privind statutul civil / extras multilingv / formular multilingv
  • Neprezentarea la data programată, neconformitatea datelor înscrise în rubricile din formularul de programare cu datele care rezultă din actele atașate la programare și prezentate la ghișeu ( certificatul / extrasul de stare civilă , actul de identitate ) și / sau lipsa tuturor actelor necesare duc la anularea programării
  • Actul de identitate se prezintă în ORIGINAL și în termen de valabilitate
Dacă actul de stare civilă a fost înregistrat în altă localitate, eliberarea certificatului (duplicatului) se efectuează după verificările și validările necesare în SIIEASC. Termenul legal de soluționare este de până la 30 de zile, conform Art. 162, alin. (2) din Normele Metodologice aprobate prin HG 255/2024. Vă rugăm să aveți asupra dumneavoastră toate actele necesare.
  • Act identitate solicitant (titular /persoana împuternicită/avocat )în ORIGINAL
  • după caz, Procură specială autentificată de către un notar public în care se va menţiona expres ,,pentru obţinerea de la starea civilă a certificatului/extrasului sau formularului multilingv de naștere/ Anexa 18 (după caz) ”, în original. În cazul procurilor întocmite la notar în străinătate acestea trebuie sa fie apostilate cf Convenţiei de la Haga (în cazul ţărilor semnatare ale acestei convenţii) sau supralegalizate în cazul țărilor nesemnatare ale Convenției de la Haga. În acest caz trebuie prezentată și o traducere legalizata la un notar in România
  • după caz, împuternicire avocațială completată corect inclusiv la obiectul mandatului, semnată și ștampilată în original. În acest caz va fi prezentată și copie după legitimația de avocat vizată la zi
Alegeţi motivul solicitării certificatului de deces *
Nume şi prenume : *
C.N.P. : *
Numele si prenumele persoanei decedate *
C.N.P. - persoana decedată *
Anul in care a decedat persoana *
ÎN CONF. CU PREVEDERILE ART. 158 ALIN 1 DIN HG 255/2024  cererea pentru certificat duplicat/extras se poate depune la oricare primărie/serviciu de stare civilă/SPCLEP din România, INDIFERENT de localitatea în care este întocmit actul de stare civilă sau are domiciliul solicitantul. Documentul va fi eliberat acolo unde se face solicitarea.
  • Programarea este valabilă doar DUPĂ CE CONFIRMAȚI ADRESA DE EMAIL
  • Programarea este valabilă pentru UN SINGUR duplicat / adeverință privind statutul civil / extras multilingv / formular multilingv
  • Neprezentarea la data programată, neconformitatea datelor înscrise în rubricile din formularul de programare cu datele care rezultă din actele atașate la programare și prezentate la ghișeu ( certificatul / extrasul de stare civilă , actul de identitate ) și / sau lipsa tuturor actelor necesare duc la anularea programării
  • Actul de identitate se prezintă în ORIGINAL și în termen de valabilitate
Dacă actul de stare civilă a fost înregistrat în altă localitate, eliberarea certificatului (duplicatului) se efectuează după verificările și validările necesare în SIIEASC. Termenul legal de soluționare este de până la 30 de zile, conform Art. 162, alin. (2) din Normele Metodologice aprobate prin HG 255/2024. Vă rugăm să aveți asupra dumneavoastră toate actele necesare. Certificatele de deces se eliberează la cerere
  • membrilor familiei, persoanelor îndreptăţite precum și persoanelor împuternicite de către acestea prin procură/avocat cu împuternicire avocațială
  • altor persoane care  justifică, cu documente, un interes legitim (concubina/concubinul care dovedește conviețuirea cu decedatul/decedata, persoana care s-a ocupat de înhumare și dovedește cu documente, persoane care au încheiat documente cu decedatul și pentru a căror valorificare este necesar certificatul) , dar numai cu aprobarea primarului.
ACTE NECESARE
  • Actul de identitate al solicitantului sau persoanei împuternicite/avocat, după caz, original
  • Certificate de stare civilă în ORIGINAL care atestă legătura de rudenie cu persoana decedată sau documente care atestă calitatea de persoană îndreptățită sau care justifică un interes legitim
  • în cazul în care se solicită certificatul prin împuternicit, se va prezenta o procură specială autentificată de către un notar public din România sau străinătate în care se va menţiona expres ,,pentru obţinerea certificatului de deces de la starea civilă”.
În cazul în care procura specială este întocmită la un notar din străinătate, în funcție de țara în care a fost întocmită, aceasta trebuie apostilată conform Convenţiei de la Haga (în cazul statelor semnatare ale acestei convenţii) sau supralegalizată ( în cazul statelor care nu sunt semnatare ale Convenției de la Haga) Procura specială poate fi întocmită și la Ambasada sau Consulatul României din ţara în care se află solicitantul
  • după caz, împuternicire avocațială completată corect inclusiv la obiectul mandatului, semnată și ștampilată în original. În acest caz va fi prezentată și copie după legitimația de avocat vizată la zi
Alegeţi motivul solicitării transcrierei *
Nume şi prenume : *
C.N.P. : *
Vă rugăm să specificați țara de proveniență a actelor *

Transcriere certificat de nastere

În cazul copiilor a căror naştere s-a produs în străinătate şi care au fost înregistraţi la autorităţile străine competente, părinţii cetăţeni români, sunt obligaţi să ceară transcrierea certificatelor de naştere străine în actele de naştere româneşti, la ultimul domiciliu pe care l-au avut sau îl au în ţară. Acte necesare: Certificatul de naștere original simplu/apostilat/supralegalizat eliberat de autoritățile din străinătate, în care să fie trecute numele și prenumele copilului, data nașterii, locul nașterii, sexul copilului, datele părinților - original; dacă se prezintă Extras multilingv conform Convenției de la Viena nu necesită apostilare/supralegalizare/traducere; Traducerea legalizată a certificatului de naștere - original; Certificatul de căsătorie al părinților - când certificatul înaintat spre transcriere este al unui copil minor; Certificatele de naștere și actele de identitate ale părinților - original; Actul de identitate al solicitantului - titular al certificatului (carte de identitate / carte provizorie de identitate sau pașaport cu domiciliul în străinătate) - original; Declarația părintelui care solicită transcrierea dată în fața ofițerului de stare civilă sau în formă autentică dacă cererea de transcriere este depusă prin împuternicire cu procură  specială, cu privire la domiciliul copilului, în cazul în care părinții acestuia au domicilii diferite; Declarația părintelui care solicită transcrierea dată în fața ofițerului de stare civilă sau în formă autentică dacă cererea de transcriere este depusă prin împuternicire cu procură specială, cu privire la faptul că nu mai există un alt act transcris sau reconstituit în registrele de stare civilă române; În cazul în care persoana îndreptățită nu se poate prezenta, împuternicitul trebuie să prezinte: Procură specială autentificată:
  • făcută la notar public, în țară;
  • făcută în străinătate - la notar public (apostilată/supralegalizată, după caz, și tradusă prin   traducere legalizată în România) sau  - la misiunile diplomatice/oficiile consulare de carieră ale României;
  • Act de identitate mandatar - original și copie
În cazul minorilor cu vârsta între 14-18 ani, aceștia pot solicita transcrierea în nume propriu, asistați de unul dintre părinți sau după caz de tutore, sau prin împuternicit cu procură specială notarială/consulară. Dacă părinții au domicilii diferite în țară, primăria competentă poate fi oricare dintre cele 2 primării pe rază cărora au domiciliul părinții minorului. Pentru persoanele care nu au împlinit vârsta de 18 ani, ai căror părinți au domiciliul în străinătate, cererea de transcriere a certificatelor de naștere se depune la primăria ultimului loc de domiciliu avut de părinții din România, iar în cazul în care au avut domicilii diferite, la ultimul domiciliu al unui dintre părinți.

Transcriere certificat de căsătorie

Acte necesare: Certificatul de căsătorie original simplu/apostilat/supralegalizat eliberat de autoritățile din străinătate - original; Traducerea legalizată a certificatului de căsătorie - original; Certificatele de naștere ale soților - dacă se prezintă Extrase multilingve cf Convenției de la Viena nu necesită apostilare/supralegalizare/traducere; Actele de identitate ale soților(carte de identitate / carte provizorie de identitate sau pașaport cu domiciliul în străinătate - pentru cetățenii români care au avut ultimul domiciliu în municipiul Iași); Declarația notarială a ambilor soți cu privire la numele de familie după încheierea căsătoriei, în cazul în care acesta nu este specificat în certificatul original; Declarația soțului/soției, cetățean român dată în fața ofițerului de strare civilă sau în formă autentică dacă cererea de transcriere este depusă prin împuternicire cu procură specială, cu privire la faptul că nu mai există un alt act transcris sau reconstituit în registrele de stare civilă române; Declarații notariale din partea ambilor soți cu privire la regimul matrimonial ales de aceștia, dacă se solicită înscrierea regimului matrimonial în actul de căsătorie; Dacă este cazul, Convenția matrimonială încheiată în străinătate simplă/apostilată/supralegalizată, original și traducere legalizată sau la notar public din România; Hotărârea de divorț sau certificatul de deces privind o eventuală căsătorie anterioară, dacă este cazul;   În cazul în care titularul nu se poate prezenta, împuternicitul trebuie să prezinte: Procură specială autentificată:
  • făcută la notar public, în țară;
  • făcută în străinătate - la notar public (apostilată/supralegalizată, după caz, și tradusă prin   traducere legalizată în România) sau  - la misiunile diplomatice/oficiile consulare de carieră ale României;
  • Act identitate mandatar-original și copie.

Transcriere certificat de deces

Acte necesare:
  • Certificatul de deces original simplu/apostilat/supralegalizat eliberat de autoritățile din străinătate - original; dacă se prezintă Extras multilingv cf Convenției de la Viena nu necesită apostilare/supralegalizare/traducere;
  • Traducerea certificatului de deces, efectuată în România sau în străinătate - original;
  • Actul de identitateal persoanei decedate - original;
  • Certificatul de naștere;
  • Certificatul de căsătorie al persoanei decedate, dacă este cazul - original;
  • Documentul de evidenta militara al celui decedat, dupa caz
  • Actul de identitate al solicitantului;
  • Procură specială autentificată făcută la notar public, în țară; - făcută în străinătate - la notar public (apostilată/supralegalizată, după caz, și tradusă prin   traducere legalizată în România) sau  - la misiunile diplomatice/oficiile consulare de carieră ale României;
Act identitate mandatar-original și copie.
Email *
Telefon *
puteti verifica prevedrile aici