Înregistrarea decesului se face în termen de 3 zile de la data decesului. Acest termen cuprinde atât ziua în care s-a produs decesul, cât şi ziua în care se face declaraţia.
Dacă s-a depăşit acest termen sau cauza decesului se datorează unei sinucideri, unui accident sau altor cauze violente, înregistrarea decesului se face cu aprobarea Parchetului Roman.
ACTE NECESARE
- certificatul medical constatator al decesului, întocmit pe formular-tip, care trebuie să poarte număr de înregistrare, dată certă, semnătura şi parafa medicului care a făcut constatarea, sigiliul/ştampila unităţii sanitare, în care trebuie consemnată cauza decesului, fără prescurtări, înscrisă cu majuscule;
- actul de identitate al decedatului;
- certificatul de naştere şi de căsătorie, după caz;
- livretul militar al decedatului – pentru bărbaţii până în 50 de ani;
- actul de identitate al declarantului.
- documente care să demonstreze legătura de rudenie a declarantului cu persoana decedată, sau documente justificative în cazul celor care nu sunt rude (testament, contract întreţinere, contract de vânzare-cumpărare, clauză de uzufruct viager, procură, etc)
CERTIFICATUL DE DECES SE ÎNTOCMEȘTE ȘI SE ELIBEREAZĂ PE LOC