Site în construcție – unele secțiuni sunt active, dar încă în lucru.
Vă mulțumim pentru înțelegere!

Înregistrarea decesului se face în termen de 3 zile de la data decesului. Acest termen cuprinde atât ziua în care s-a produs decesul, cât şi ziua în care se face declaraţia.

Dacă s-a depăşit acest termen sau cauza decesului se datorează unei sinucideri, unui accident sau altor cauze violente, înregistrarea decesului se face cu aprobarea Parchetului Roman.

ACTE NECESARE

  1. certificatul medical constatator al decesului, întocmit pe formular-tip, care trebuie să poarte număr de înregistrare, dată certă, semnătura şi parafa medicului care a făcut constatarea, sigiliul/ştampila unităţii sanitare, în care trebuie consemnată cauza decesului, fără prescurtări, înscrisă cu majuscule;
  2. actul de identitate al decedatului;
  3. certificatul de naştere şi de căsătorie, după caz;
  4. livretul militar al decedatului – pentru bărbaţii până în 50 de ani;
  5. actul de identitate al declarantului.
  6. documente care să demonstreze legătura de rudenie a declarantului cu persoana decedată, sau documente justificative în cazul celor care nu sunt rude (testament, contract întreţinere, contract de vânzare-cumpărare, clauză de uzufruct viager, procură, etc)


CERTIFICATUL DE DECES SE ÎNTOCMEȘTE ȘI SE ELIBEREAZĂ PE LOC