Site în construcție – unele secțiuni sunt active, dar încă în lucru.
Vă mulțumim pentru înțelegere!

Cadrul legal ce reglementează organizarea și activitatea Serviciului de Stare Civilă este următorul : 

– Legea nr.287/2009 privind Codul civil, republicată şi actualizată;

– O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ, actualizată;

– Legea nr.119/1996 cu privire la actele de stare civilă, republicată și actualizată;

– H.G. nr.255/2024 pentru aprobarea Metodologiei cu privire la aplicarea unitară a dispozițiilor în materie de stare civilă; 

– Legea nr.65/2012 pentru aderarea României la Convenţia nr.16 a Comisiei Internaţionale de Stare Civilă referitoare la eliberarea extraselor multilingve ale actelor de stare civilă, semnată la Viena la 8 septembrie 1976;

– H.G. nr.727/2013 privind aprobarea Normelor metodologice de punere în aplicare a prevederilor Convenţiei nr.16 a Comisiei Internaţionale de Stare Civilă referitoare la eliberarea extraselor multilingve ale actelor de stare civilă, semnată la Viena la 8 septembrie 1976.

 -Legea nr.21/1991 cetăţeniei române, republicată şi actualizată;

-Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date;

– O.G. nr.27/2002 privind reglementarea activităţii de soluţionare a petiţiilor, actualizată;§